Begär Offert

08-660 55 55  /   info@enrenarevardag.se

Flyttstädning

Rekommenderat företag

Information

Flyttstädning i Stockholm och Solna från 15kr/kvm

Alla vill flytta in i en ren och fräsch bostad. Vi erbjuder komplett flyttstädning i Stockholm med allt vad det innebär.
Flyttstädning kräver noggrannhet. Vår utbildade medarbetare använder sig utav moderna metoder och miljövänliga medel för att nå bästa resultat.
Det förekommer att det uppstår en tvist mellan utflyttande och inflyttande boende vad gäller flyttstädningen.

Därför är vår kundnöjds-garanti extra viktig när det gäller flyttstädning. Vi följer upp resultatet av arbetet tillsammans med kunden och fakturerar efter ditt godkännande.

Vi tar även med våra egna rengöringsprodukter och städmaterial vid flyttstädning, då vi antar att huset är tomt på allt. I den flyttstädning vi erbjuder ingår dessutom fönsterputsning.

Vad ingår i flyttstädning i Solna och Stockholm?

Kök

  • Rengöring av mikrovågsugn
  • Rengöring av kran
  • Rengöring av alla kakel
  • Kalkborttagning överallt
  • Rengöring av kyl och frys in- och utvändigt (frys rengörs endast om den är avfrostad då städningen påbörjas)
  • Rengöring av utdragen spis in- och utvändigt även ugnsplåtar och ugn
  • Rengöring av diskmaskin in- och utvändigt
  • Rengöring av skåp, lådor och bänkar (inuti om de är tömda, gäller även besticklådan)
  • Rengöring av köksfläkt samt ventiler (ej inuti)
  • Rengöring av lampor
  • Rengöring av dörr och ram
  • Rengöring av fönsterbrädor, golvlister och kontakter
  • Dammsugning och våttorkning av golv

Badrum

  • Rengöring av all sanitet, även under badkaret (front till Jacuzzi nedmonteras och återställes av kund)
  • Rengöring av alla kakel
  • Kalkborttagning överallt
  • Rengöring av dörr och badrumsskåp
  • Rengöring av tvättmaskin, torktumlare och torkskåp in- och utvändigt
  • Rengöring av golvbrunnar och ventiler
  • Rengöring av alla förvaringsutrymmen
  • Rengöring av belysning
  • Rengöring av eventuellt fönsterbrädor, golvlister och kontakter
  • Dammsugning och våttorkning av golv
  • Avtorkning av speglar

Alla Rum

  • Rengöring av golv
  • Rengöring av golvlister, kontakter, dörrar, ramar, fönsterbrädor, element samt målade ytor (väggar och tak ingår ej)
  • Rengöring av garderober, in- och utvändigt (om de är tömda)

Fönsterputsning

  • 2,4 eller 6 sidor tillhörande bostad.

Ni kan självklart lägga till fler punkter efter egna önskemål.
Följande ingår ej i ett standard avtal och ni kan tilläggsbeställas.

  • Tvätt av väggar och tak i köket, (endast avfläckning av synliga fläckar).
  • Persienntvätt.
  • Balkong.
  • Putsning av inglasad balkong.
  • Utsida på fönsterbleck.
  • Vindsutrymme/föråd.

Garanti

Flyttstädning ,Stockholm, Solna
Vi lämnar garanti på städningen, eventuella klagomål som kan framkomma vid besiktningstillfället åtgärdas snarast av oss. Garantin gäller i 3 dagar från och med städningstillfället.

Frågor

Hur blir jag kund?

Du kontaktar oss genom vårt kontaktformulär, per telefon eller genom e-post så hör vi av oss inom 24 timmar.

Hur lång tid tar en Flyttstädning?

Det beror på storlek och skick av bostad. Det brukar ta mellan 4 och 8 timmar. Ju större bostad desto fler städerskor skickar vi på en gång, så att de kan klara av en storstädning inom en arbetsdag. Vi kan säga till lite mer exakt hur länge storstädning ska ta, efter vi går runt genom bostad och se hur det ser ut.

Hur snabbt kommer vi igång med städningen?

Efter att ha fått dina kontaktuppgifter så bokar vi in städning direkt för den önskade datum och tid.

Måste jag vara hemma vid städtillfället?

Nej, men det är bra om du är hemma vid första stunden för att träffa personen som städar. Det följer även med en arbetsledare ut vid första tillfället för att göra en kvalitetskontroll. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.

Måste jag lämna ut nycklar?

Nej, om du garanterar att vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

Kan jag avboka flyttstädning?

Du kan boka av flyttstädning 72 timmar innan bokade tid utan extra kostnader. Avbokningar sker via mail – eller per telefon 0762-34 46 61. Vid senare avbokning debiterar vi dig med 500 kr avbokningsavgift. 

Vid avbokningar gjorda mindre än 12 timmar före planerat sändningstid, vi debiterar kunden med 1000 kr avgift på grund av utebliven tjänst. Samma regler gäller om vi ska inte ha fri åtkomst till kundens bostad.

Hur arbetar En Renare Vardag med säkerhet?

Alla våra personal är ansvarsförsäkrade. Innan anställning måste varje anställd skriva på ett sekretessavtal samt lämna ett utdrag ur belastningsregistret. En Renare Vardags rutiner för hantering av nycklar, larm och andra kunduppgifter är speciellt utvecklade för att skapa trygghet och sekretess för dig.

Vad händer om jag inte är nöjd med flyttstädningen?

Kvalitén på det jobb vi utför är av jätteviktig för oss, och skulle du vara missnöjd med vårt arbete ger vi dig möjlighet att inom 24 timmar göra en reklamation. Därefter åtgärdar vi så snabbt som möjligt problemet. Detta är av största vikt för oss då vi eftersträvar att du skall vara till 100% nöjd med vårt arbete.
Om kunden hör av sig för en kompensation som har redan passerat 24 timmar så ersätter vi tyvärr ingenting. Det är därför är väldigt viktigt för oss att ni hör av er omgående när ni är missnöjda med nåt.

Vem står för städutrustningen?

En Renare Vardag står för städmaterial, städredskap och det ingår i priset.

Vad händer om något går sönder?

En Renare Vardag har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador på egendom som kan uppkomma under vårt arbete. Skadeanmälan MÅSTE meddelas inom 24 timmar efter städningen därefter vi godtar tyvärr inte den skadan. . Försäkrings omfattning ligger på 10 000 000 kr. Vid första städtillfället vi ber varje kund att berätta oss om eventuella känsliga tavlor, möbler eller golv så att vår personalen vet hur rengöra dessa saker. Vi tyvärr tar inget ansvar på saker som går sönder tex pga ålder eller när något tekniskt fel inträffar på tex en tvättmaskin eller dammsugare.

Vad behöver jag tänka på innan flyttstädning?

Gå igenom hela bostaden och se till att alla skåp och lådor är tomt. Meddela oss om alla eventuella skador. Vi rengör endast möbler och utrustning som är helt tömda inuti. Du är skyldig att lämna ut fönsternycklar till städpersonalen om det behövs. Om du önskar städning på baksidan av tung utrustning (t.ex. kyl, frys, tvättmaskin och torktumlare, värmeelement i skåp, etc.) är du skyldig att flytta utrustningen på egen hand eller möjligen be vår personal om hjälp. Vår personal flyttar inte denna typ av utrustning på egen hand. Om utrustningen inte flyttas täcker garantin inte de platser som skulle ha rengjorts, men inte rengjordes eftersom det inte fanns tillgång till dessa. Vi ansvarar inte för kåpor på badkar såsom jacuzzi, filter i köksfläkt och ugnsplåtar. Kom ihåg att frysa av frysen.

Kan jag betala kontant?

Vi tar endast emot betalning via faktura. Du kan betala på två olika sätt – e-faktura i pdf-format via e-post (kostnadsfritt) och pappersfaktura (35kr/faktura).

RUT-avdrag:
 Från och med den första 1 juli 2009 kan privatpersoner få skattereduktion genom fakturamodellen. Det innebär att du som kund betalar hälften av arbetskostnaden till den som utför arbetet. För att du ska kunna utnyttja fakturamodellen krävs att företaget som anlitas har F-skattsedel. När arbetet är utfört begär företaget resten av arbetsersättningen av Skatteverket. Följande år står det förtryckt i din inkomstdeklaration hur stort belopp du har fått i preliminär skattereduktion.

Du får upp till 50 000 kronor i skattereduktion. Är ni två blir maxavdraget 100 000 konor. Dock kan avdraget aldrig bli större än det belopp som du/ni ska betala i slutlig skatt.
Efter 1 januari 2016 har regeringen fattat beslut att summan sänks från 50 000kr till 25 000kr per person med 50% skattereduktion för Rut-avdrag och för enkla städning.

Priser

Bostadsyta Pris 50% avdrag
1-50 kvm 29 kr
51-70 kvm 30 kr
71-100 kvm 27 kr
101-130 kvm 24 kr
131-160 kvm 22 kr
161-200 kvm 20 kr
200+ kvm 15 kr

Boka nu

AllaMåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndagEtt tillfälleVarje veckaVarannan veckaEn gång i månadenPlease leave this field empty.