Begär Offert

08-660 55 55  /   info@enrenarevardag.se

Hemstädning

Rekommenderat företag

Information

Hemstädning Stockholm från 169;-/tim

En Renare Vardag har stor erfarenhet inom hemstädning. Vi känner att vi underlättar många människors vardag genom att sköta städningen åt dem.
Tack vare RUT-avdraget så har hemstädning blivit mer tillgängligt för en större skara människor. Det behöver faktiskt inte längre vara så dyrt att få hjälp med städning någon eller några gånger i månaden.

En lämplig rutin för regelbunden veckostädning är 1-4 gånger per månad. Omfattning och intervall avgörs beroende på hur omfattande det dagliga underhållet är.

Vi erbjuder:

  • Hög kvalitet till rimligt pris
  • Alltid samma städerska
  • Nöjd kund garanti
  • Intern utbildning till Våra medarbetare
  • Ansvarsförsäkring  &  Personal försäkring
  • Hög Säkerhet
  • Inga inställelseavgifter, inga fakturaavgifter, inga resekostnader
  • Varje anställd skriver på ett sekretessavtal samt lämnar ett utdrag ur belastningsregistret.

Vad ingår i en Hemstädning i Stockholm?

Kök

  • Torkar av allt kakel ovanför diskbänken
  • Torkar av alla köksluckor utvändigt
  • Torkar av alla vitvaror utvändigt, inklusive kaffebryggare, brödrostar, vattenkokare
  • Torkar av lampor (som är nåbara)
  • Rengör diskhon och kranar
  • Lägger disken i diskmaskinen (vid önskemål)
  • Tömmer soporna och torkar av utrymmet under diskbänken där soporna kastas.
  • Dammsuger och våttorkar golvet
  • Dammtorkar/våttorkar alla öppna ytor, som t.ex. bord, bänkar, hyllor, eluttag mm.
  • Dammtorkar golvlister och socklar
  • Torkar dörrar, karmar och fönsterbrädor

Bad & Toalett

  • Torkar av allt kakel runt toalettstolen, handfatet och duschen/badkaret
  • Rengör toalettstolen,  duschkabinen och badkaret
  • Torkar av lampor
  • Rengör handfatet – även under
  • Rengör all armatur som man kommer åt
  • Dammsuger och våttorkar golvet
  • Putsar speglar
  • Dammtorkar/våttorkar badrumsmöbler och vitvaror utvändigt
  • Torkar dörrar, karmar och
  • fönsterbrädor
  • och våttorkar golvet

Alla rum

  • Dammtorkar/våttorkar alla öppna ytor, som t.ex. bord, bänkar, bokhyllor, eluttag mm.
  • Dammsuger soffor och fåtöljer – både utanpå och under dynor
  • Dammsuger golvet och mattor (även under kanterna) och våttorkar golvet
  • Dammtorkar golvlister och socklar och lampor (som är nåbara)
  • Dammtorkar tavellister och putsar speglar
  • Torkar dörrar, karmar och fönsterbrädor

Städredskap som Ni ska ha hemma

  • Dammsugare (dammsugarpåsar)
  • En skurhink med moppress (gärna av lite bättre modell typ Wileda)
  • Moppskaft med mopp (gärna microfiber)
  • Sopskyffel och sopborste (helst med skaft på bägge)
  • Dammvippa
  • Torr tygtrasa och hushållspapper
  • Kökstrasa (typ Wettex)
  • Diskborste
  • Stålull (typ Svinto)
  • Diskhanddukar
  • Toaborste

Rengöringsmedel som Ni ska ha hemma

  • Bra diskmedel (typ Yes)
  • Fönsterputs (för speglar)
  • JIF Cream eller VIM
  • Allrengöringsmedel (typ Ajax)
  • Köksspray (typ Ajax)
  • Ugnsrengöring (typ Mr Muscle)
  • Kakel eller badrumsspray (typ Ajax)
  • Toalettrent (typ WC-anka)

Att tänka på innan städningen
Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Fönsterputs kan tilläggsbeställas. 
Har du speciella önskemål som ska ingå i din städning? (exempelvis plocka undan leksaker, rengöra ugn, göra tvättning osv.) Det går självklart att ordna!

Frågor

Hur blir jag kund?
Du kontaktar oss genom vårt kontaktformulär, per telefon eller genom e-post så hör vi av oss inom 24 timmar. Du börjar alltid med en bindningsfri provstädning för att se om du är nöjd med tjänsten och om det är något för dig.

Hur snabbt kommer vi igång med städningen?
Efter att ha fått dina kontaktuppgifter så bokar vi in ett kostnadsfritt möte om du önskar så eller vi kan direkt påbörja arbetet hos er. Annars har vi som mål att komma igång med tjänsten inom en vecka.

Måste jag vara hemma vid första städtillfället?
Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar. Det följer även med en arbetsledare ut vid första tillfället för att göra en kvalitetskontroll. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.

Är det samma person som kommer hem till mig?

Ja, vårt upplägg är att du har samma städare utom vid sjukdom eller semester. Vid dessa tillfällen kontaktar vi den som ni anmält som kontaktperson innan vi skickar en vikarie.
Om vi av någon anledning måste byta ut städaren hos dig så blir du alltid kontaktad om det innan.

Måste jag lämna ut nycklar?

Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att gömma nycklar eller andra lösningar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.

Hur arbetar En Renare Vardag med säkerhet?

Alla våra personal är ansvarsförsäkrade. Innan anställning måste varje anställd skriva på ett sekretessavtal samt lämna ett utdrag ur belastningsregistret. En Renare Vardags rutiner för hantering av nycklar, larm och andra kunduppgifter är speciellt utvecklade för att skapa trygghet och sekretess för dig.

Vad händer om jag inte är nöjd med hemstädningen?

Kvalitén på det jobb vi utför är av jätteviktig för oss, och skulle du vara missnöjd med vårt arbete ger vi dig möjlighet att inom 24 timmar göra en reklamation. Därefter åtgärdar vi så snabbt som möjligt problemet. Detta är av största vikt för oss då vi eftersträvar att du skall vara till 100% nöjd med vårt arbete.
Om kunden hör av sig för en kompensation som har redan passerat 24 timmar så ersätter vi tyvärr ingenting. Det är därför är väldigt viktigt för oss att ni hör av er omgående när ni är missnöjda med nåt.

Arbetar ni på röda dagar?

Nej, det gör vi inte. Du har två alternativ om städning faller på en röd dag. Första alternativ är bara hoppa över en städtillfället – du behöver göra ingenting. Om vi får inget meddelande från dig, då antar vi att du vill inte ha städning den här dagen. Andra är få ny tid innan, eller efter den ledig dagen – Vi ber dig att du kontaktar oss i så fall, så att vi kan hitta en bra lösning för dig.

När kan man avboka sin städtillfälle?

• Avbokningar sker via mail – eller per telefon 0762-34 46 61. De är kostnadsfritt att avboka om man avbokar 48 timmar innan städtillfället annars debiteras ni med 50% av städkostnad för just den tillfälle.
• Om du blir sjuk kan du avboka samma dag utan kostnad för dig. Men du måste avboka minst 3 timmar innan påbörjat arbete. Detta typ av avbokning kan man göra max tre gånger per år.

Kan jag avboka i sista minuten?

Tyvärr. Vår administration klarar inte av sista-minuten bokningar. Vi kan inte fylla luckorna och därför debiterar vi enligt avbokningsreglerna ovan.

Hur kan man säga upp sitt städavtal?

Skulle du av någon anledning inte vilja fortsätta med oss så meddelar du oss bara detta via mail. Vi har inga långa kontrakt. Detta gäller under hela din tid som kund hos oss.

Kan man avboka sin städning under uppsägningstid?

Tyvärr, den avbokade städning måste ombokas annars kunden blir debiterat på den kvarstående städningen om kunden inte önskar sig nån städning.

Vem står för städutrustningen?

Våra städare åker kommunalt ut till er kunder (med undantag för våra flyttstädteam) därför behöver du ha material hemma när vi kommer. Vi förespråkar en så miljövänlig städning som möjligt och städar därför gärna med microfibertrasor och miljövänliga medel. Det behövs oftast inte så mycket medel. Det viktigaste rengöringsmedlet att ha hemma är Yes.

Städredskap som Ni ska ha hemma

  • en bra Dammsugare (dammsugarpåsar)
  • En skurhink med Moppskaft med mopp (gärna Micro fiber)
  • Dammvippa
  • Torr tygtrasa (olika färg)och hushållspapper
  • Kökstrasa (typ Wettex, olika färg, grön(kök), Röd(w.c), Gul(Övriga utrymmen)
  • Diskborste
  • Diskhanddukar
  • Toaborste
  • Rengöringsmedel som Ni ska ha hemma
  • Bra diskmedel (typ Yes)
  • Fönsterputs (för speglar)
  • JIF Cream eller VIM
  • Allrengöringsmedel (typ Ajax / Såpa)
  • Köksspray (typ Ajax)
  • Kakel eller badrumsspray (typ Ajax universall)
  • Toalettrent (typ WC-anka)

Vad händer om något går sönder?

En Renare Vardag har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador på egendom som kan uppkomma under vårt arbete. Skadeanmälan MÅSTE meddelas inom 24 timmar efter städningen därefter vi godtar tyvärr inte den skadan. . Försäkrings omfattning ligger på 10 000 000 kr. Vid första städtillfället vi ber varje kund att berätta oss om eventuella känsliga tavlor, möbler eller golv så att vår personalen vet hur rengöra dessa saker. Vi tyvärr tar inget ansvar på saker som går sönder tex pga ålder eller när något tekniskt fel inträffar på tex en tvättmaskin eller dammsugare.

Är det någon bindningstid och hur lång är uppsägningstiden?

Du har alltid ett löpande avtal med tre månader uppsägningstid om du är privatkund. Du kan även ha en provstädning innan du binder dig om det önskas så.

Kan jag betala kontant?

Vi tar endast emot betalning via faktura. Du kan betala på två olika sätt – e-faktura i pdf-format via e-post (kostnadsfritt) och pappersfaktura (35kr/faktura).

Hur hanterar En Renare Vardag under semestertider?

Om ni har tänkt att ha en semester så kan ni frysa era städavtal upp till 8 veckor en gång per år. Ni meddelar oss exakta datum/dagar via mail innan ni åker iväg.

RUT-avdrag:

Från och med den första 1 juli 2009 kan privatpersoner få skattereduktion genom fakturamodellen. Det innebär att du som kund betalar hälften av arbetskostnaden till den som utför arbetet. För att du ska kunna utnyttja fakturamodellen krävs att företaget som anlitas har F-skattsedel. När arbetet är utfört begär företaget resten av arbetsersättningen av Skatteverket. Följande år står det förtryckt i din inkomstdeklaration hur stort belopp du har fått i preliminär skattereduktion.

Du får upp till 50 000 kronor i skattereduktion. Är ni två blir maxavdraget 100 000 konor. Dock kan avdraget aldrig bli större än det belopp som du/ni ska betala i slutlig skatt.

Efter 1 januari 2016 har regeringen fattat beslut att summan sänks från 50 000kr till 25 000kr per person med 50% skattereduktion för Rut-avdrag och för enkla städning.

Pris



stäng x
kr
:-
:-
:-
:-
:-
*Priset är endast uppskattat. Du får ett exakt pris efter vi genomför ett kostnadsfritt hembesök där vi skräddarsyr efter dina behov
och önskemål.
**Priserna gäller fyr-sidiga fönster utan spröjs. För övriga fönster,
ring eller maila för offert.
***För priser över 200 kvm ring eller maila för offert.
Priset är efter skatteavdraget på 50% som vi gör åt dig direkt på fakturan.

  • Priset är endast uppskattat. Du får ett exakt pris efter vi genomför ett kostnadsfritt hembesök där vi skräddarsyr efter dina behov och önskemål.
  • Priserna gäller fyr-sidiga fönster utan spröjs. För övriga fönster, ring eller maila för offert.
  • För priser över 200 kvm ring eller maila för offert.
  • Priset är efter skatteavdraget på 50% som vi gör åt dig direkt på fakturan.

Boka nu

AllaMåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndagEtt tillfälleVarje veckaVarannan veckaEn gång i månadenPlease leave this field empty.